رونمایی سپاه از «رگبار موشکی» در آستانه اعلام نتایج انتخابات آمریکا

مقامات تهران: مهم نیست چه کسی برنده انتخابات آمریکا باشد

سپاه در فاصله بین امضاء و اجرای برجام نیز یک موشک دوربرد آزمایش کرد-عکس از تسنیم

در آستانه اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، سپاه پاسداران از یک سامانه جدید موشکی رونمایی کرد.

رونمایی از آنچه که «سامانده خودکار پرتاب متوالی موشک‌های بالستیک» عنوان شده، در حالی انجام می‌شود که در دو روز اخیر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، رئیس‌جمهور اعلام کردند، برای ایران «تفاوتی ندارد که چه کسی پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد.»

تسنیم به نقل از حسین سلامی، فرمانده سپاه در مراسم رونمایی از این موشک‌ها نوشت: «پرواز موشک‌های ما پیکره دشمن را می‌لرزاند و قدرت موشک ما ضامن عقب‌نشینی دشمنان است.»
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاه در آبان ۱۳۹۵ و در فاصله بین امضاء برجام و اجرایی شدن آن نیز موشک عماد با برد ۱۷۰۰ کیلومتر را آزمایش کرده بود. اقدامی که آمریکا آن را نقض قطعنامه شورای امنیت خواند.

اکنون در حالی که بر خلاف پیش‌بینی مقامات جمهوری اسلامی و نتیجه نظرسنجی‌ها، آرای برخی ایالت‌های کلیدی در آمریکا به نفع دونالد ترامپ بوده است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی رونمایی از «رگبار موشکی» را به نمایش گذاشت. خبرنگار صدا و سیما در گزارش خود ادعا می‌کند که «واگن‌های حامل موشک‌های بالستیک ابتکاری جدید است و شهرهای موشکی جمهوری اسلامی به این رگبارهای موشکی مجهز شده‌اند که نفس دشمنان و متجاوزان را خواهد برید».